Heroïnes del MuVIM. Capítol 8: Margarita Salas

Heroïnes del MuVIM. Capítol 8: Margarita Salas

Un diumenge més «Dones i ciència» arriba a les xarxes del MuVIM per a apropar als més menuts l’incansable treball d’algunes de les pioneres en diferents camps. I ho fa esta setmana en un diumenge molt especial per a presentar a la reputada científica espanyola Margarita Salas.

En este 8è capítol de la sèrie presentarem la figura d’esta científica especialment reconeguda per les seues aportacions a l’estudi de l’ADN. Margarita va iniciar el desenvolupament de la biologia molecular a Espanya, i va desenvolupar el seu treball com a professora vinculada ad honorem del CSIC, en el Centre de Biologia Molecular Severo Ochoa de Madrid (CSIC-UAM).

També va ser acadèmica de la RAE des de 2003, i censora de la Junta de Govern des de 2008.​ En 2016 es va convertir en la primera dona a rebre la Medalla Echegaray, atorgada per la Reial Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals. Una lluitadora que mai va deixar d’avançar, una pionera que no podia faltar en esta sèrie de «Heroïnes del MuVIM» #MuVIMonTU *** Un domingo más «Mujeres y ciencia» llega a las redes del MuVIM para acercar a los más pequeños el incansable trabajo de algunas de las pioneras en diferentes campos.

Y lo hace esta semana en un domingo muy especial presentando a la reputada científica española Margarita Salas. En este 8º capítulo de la serie presentaremos la figura de esta científica reconodida especialmente por sus aportaciones al estudio del ADN. Margarita inició el desarrollo de la biología molecular en España, y desarrolló su trabajo como profesora vinculada ad honorem del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), en el Centro de Biología Molecular Severo Ochoa de Madrid (CSIC-UAM). También fue académica de la RAE desde 2003, y censora de la Junta de Gobierno desde 2008.​ En 2016 se convirtió en la primera mujer en recibir la Medalla Echegaray, otorgada por la Real Academia de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales. Una luchadora que nunca dejó de avanzar, una pionera que no podía faltar en esta serie de «Heroínas del MuVIM»

error: Alerta: ¡El contenido está protegido!
Loading...